Jubelaften for Jørgen og juniorene

Publisert 01.04.2016 kl.14.33

(NIF-Raufoss 7-0) På fire minutter i første omgang laget Jørgen Skagen ekte hat-trick. I andre omgang somlet han mer. Da brukte Jørgen 14 minutter på å gjenta prestasjonen!

Jubelaften for Jørgen og juniorene
Kan man smile bredere? Jørgen Skagen sto for to (!) ekte hat-trick da junior elite nedsablet Raufoss.

Et juniorlag med selvtillit
Etter en oppløftende seriestart, der det tross to knepne bortetap mot FFK og LSK, var etablert en voldsom entusiasme i junior elite-gruppa - kom ketchupeffekten i jubelkampen mot Raufoss. Den første junior interkretskampen på Niffen på 12 sesonger endte 7-0 til hjemmelaget!

Det var Raufoss som fikk unngjelde. Og det var Jørgen Skagen som ble midtpunktet. For kraftspissen sto for alle de seks første skåringene! De fleste av dem lekkert servert av et juniorlag der selvtilliten bredte seg som ild i tørt gress etterhvert som kampen gikk i hjemmelagets favør.

Ekte hat-trick på fire minutter
Etter 15 minutter var en rad Nordstrand-gutter involvert i et forarbeid på ett-touch fotball som endte med at Skagen klinket kula i mål fra 12 meter alene med keeper. Så gjorde han alt selv to minutter etterpå da han nedkjempet Raufoss sin midtstopper i en løpsduell og bestemt satte 2-0. Da Magnus Aaløkken bare minuttet etter ble lagt ned i feltet, var den nevnte spissen ikke sen om å sikre seg straffesparket - som til tross for at det var hans dårligste treff på ballen i kampen havnet i nettet til et ekte hat-trick på fire minutter og 3-0 ledelse til pause.

Hat-trick nummer to
Hva Raufoss tenkte da han var på ferde igjen bare fem minutter etter hvilen er ukjent, men 14 minutter senere hadde i hvertfall lagkamerater i fri utfoldelse plassert ballen i uungåelige skåringsposisjoner for Jørgen to ganger til, som dermed hadde laget sitt andre hat-trick for kvelden.

Rundt Jørgen er det riktig å påpeke at juniorgutta jobbet som galeislaver, fikk det meste til å stemme og det var en rekke spillere - et helt lag - som gjorde fremragende prestasjoner mot et stakkars bortelag som fikk en blytung busstur hjem sent på natta. Jakob Kollandsrud nikket for øvrig inn 7-0 på tampen av kampen.

Nye tøffe dueller i vente
I dag pusser juniorgutta på kroppene og leker i solskinn på trening. I morgen må fokuset skrus på igjen. Dette var bare én kamp. Og neste uke venter Follo på bortebane - et lag som slo til med en knallsterk borteseier 4-3 over Vålerenga denne runden.

Resultater 3. serierunde:
Nordstrand-Raufoss 7-0