Klare for oppgaven

Publisert 29.06.2017 kl.18.11

Herrelagets trener Tom Fokstuen er allerede godt i gang med forberedelsene for en spennende sesong i 2. divisjon.

Klare for oppgaven
Kontrakten er signert og Tom og leder av Sportslig utvalg Per Gunnar Gulliksen gleder seg til ny sesong.

Hvordan ser laget ut i år, Tom?
- Vi var overlegne i fjårårets 3. divisjon og de aller fleste gutta er med videre. I tillegg har vi fått 4-5 nye spillere og noen gutter fra 2001-årgangen som kommer opp fra egen junioravdeling. Så det er en spennende tropp. Vi kommer i tillegg til å ha med oss noen hospitanter fra Gutter 02 med jevne mellomrom denne sesongen, det er viktig å se talentene tidlig i egen rekker.

Hva er målsetning for sesongen?
- De er mange gode lag, men vi skal kjempe det vi kan. Målsetning er å bli blant topp 4 i vår avdeling. Vi seriestarter med dobbelkamp i Trondheim mot Strindheim og Tiller 9. og 10. september før det er duket for første hjemmekamp 30. september, da kommer Kristiansund på besøk. Det blir også noen spennende lokale oppgjør mot Bækkelaget Håndball Elite 2, Fjellhammer og Vålerenga.

Har du noen ønsker for sesongen?
-Jeg håper at vi skal kunne underholde Nordstrandsbeboere med god fartsfylt håndball og at vi kan klare å skape entusiasme i de yngre årgangene i klubben. Vi håper på stort oppmøte og god stemning.

Takk for praten! Vi ønsker dere en flott sesong!

Ps. Herrelaget starter sesongen allerede i august der de møter Haslum i cupen. Dato er ikke klar ennå.