Godt humør på fotballskolen

Publisert 29.06.2016 kl.22.19

Tradisjon tro fortsetter vi å arrangere fotballskole her på Niffen. Årets første, som gjennomføres i uke 26, er allerede godt i gang.

Godt humør på fotballskolen

Det er andre året fotballskolen gjennomføres i samarbeid med DNB, og både motiverte barn og engasjerte instruktører ser ut til å stortrives i sommerens første ferieuke.

Ansvarlig for årets fotballskole, Emilio Martinez, er hovedtrener for G2002 og har tidligere jobbet som journalist for tv2 sporten. Han er fornøyd etter at de tre første dagene er gjennomført og forteller om flinke instruktører som er hentet fra både junior-, og seniorlagene i klubben. Det er satt opp ulike opplegg fra dag til dag. Der får barna trent på alt fra pasninger, skudd og dribling til alternative øvelser som løping og lengde. På fredag avsluttes fotballskolen med EM, der barna får tildelt ulike lag fra årets Europamesterskap. Barna får varm mat til lunsj hver dag samt to mellommåltider med frukt. Det tilbys også frokost hver dag, der både allergier og andre restriksjoner på mat tas hensyn til.

eirik

Emilio

En av instruktørene, Eirik, stortrives på fotballskolen. Han spiller til vanlig på A-laget i klubben, og forteller at det viktigste som instruktør er å inkludere og motivere barna. Han er en av tretten instruktører og er en av dem som har ansvar for de yngste.

instruktor

Eirik

jenter-pa-gresset

Jentene Celin(9), Selma(6) og Ane(9) liker det aller meste med fotballskolen på Niffen. De syns det er kjempegøy å bli bedre i fotball, men sier også at noe av det gøyeste er å treffe nye folk og få nye venner. De sier maten er god, og liker spesielt godt tomatsuppen.

1,2,3

Sofia(6), Milla(8) og Synne(11) trives også kjempegodt. For to av dem er det første gang de er på fotballskolen. De sier det er hard jobbing, men at det samtidig er gøy og lærerikt. De syns det er ekstra gøy at det er på Niffen, fordi det er et sosialt sted der mange samles. De sier at de gjerne vil komme igjen neste år.

jenter-i-mal

Victoria(10), Linnea(9) og Anniken(9) synes intruktørene er flinke, og liker at de kan tulle litt med dem også. De gleder seg til EM-turneringen på fredag, og sier at de heier på Portugal i EM i Frankrike. Dette fordi de liker Ronaldo ekstra godt.

tribune

For å yte best under treningen er det viktig med både mat og drikke. Derfor får barna servert oppkuttet frukt mellom frokost og lunsj, og et par timer før dagen er ferdig.

bua

Det er mye godt humør på de 70-80 deltakerne på fotballskolen. Onsdagen ble en alternativ dag der barna fikk testet seg i løping, lengde og kasting. De får også testet hvor hardt de kan skyte ved hjelp av en laser, og hvor mye de kan om fotball i en fotballquiz. Torsdag venter mye trening med ball, før den avsluttes med EM-turneringen på fredag.

Alle er hjertlige velkommen til å komme og heie fredagens turnering.

Der det blant annet vil bli innmarsj med musikk før de første kampene starter.

jenter