De regjerende mesterne vant igjen!

Publisert 13.10.2015 kl.20.23

Gutter 13 vant i helgen Hamar Talentcup for andre gang.

De regjerende mesterne vant igjen!
Veldig fornøyd gjeng. (Foto: Magne Løvø)

Fredag 9. oktober dro Nordstrand 2002 til Hamar Talentcup for andre året på rad.  Førstelaget som regjerende mestere, og andrelaget i utfordrerposisjon. 32 forventningsfulle gutter møtte opp på Niffen klare til dyst.

Som i fjor bodde både spillere, trenere og støtteapparat på Scandic Hotell Hamar, og oppholdet var nok en gang en suksess både sportslig og sosialt. Disse guttene oppfører seg eksemplarisk og er alltid gode venner! Forbilledlig.

God innsats
Andrelaget møtte tøff motstand i sin gruppe, men spilte fantastisk godt.  Det etterlatte inntrykket er flotte pasninger, magiske dribleraid og skudd i verdensklasse. Her var det både straffespark, frispark og skudd fra alle vinkler. Resultatene finner du nederst.

Førstelaget vant sin gruppe enkelt, og møtte nabo Oppsal i 1/8-delsfinalen. Det ble faktisk en enkel affære og gutta vant hele 5-0. Så ventet Lørenskog i kvartfinalen, et lag vi faktisk aldri har slått før. Måltavla viste til slutt 4-1 i vår favør. Magisk innsats.

Svensk motstand
Så ventet et svensk lag i semi’n. Vesteräs hadde tatt turen til Norge, og slo nylig AS Mexico i Gothia Cup – laget vi tapte for i Norway Cup finalen.
Gutta våre gikk offensivt ut mot et godt defensivt lag som la offside-feller hele tiden. Det fungerte en stund, men etter hvert lurte våre gutter svenskene og plutselig stod det 3-0 på måltavla. Gutta slappet kanskje litt for mye av og lot svenskene komme inn i matchen igjen. De klarte å redusere til 2-3, men vi vant allikevel overbevisende til slutt.

Tøff motstand i finalen
I finalen ventet Hinna, som nylig vant Adidas Cup 2015. Dette er et godt lag som vi møtte på Hamar i fjor i semifinalen.
Også her gikk vi offensivt ut, og ledet hele 3-0 like før pause. Så fikk Hinna et billig straffespark, og reduserte til 1-3 like før pause. Skulle det holde helt inn?
Nok en redusering til gutta fra Rogaland. 2-3. Ville vi rakne nå?
Neida, vi satte på ekstragiret og gikk opp til 5-2. Da var det ingen tvil om hvem som skulle ta hjem seieren. Hinna fikk nok en redusering like før slutt, men 02-gutta klarte på mesterlig vis å forsvare tittelen fra 2014. En fantastisk prestasjon.

Se aller resultatene på G2002 sin egen lagside.

På ett år har disse gutta vunnet Hamar Talentcup to ganger, Arvika Cup og kommet til finalen i Norway Cup. Rett og slett imponerende!

Vi gratulerer!