Topplaget sikret tre nye poeng

Publisert 11.09.2015 kl.14.07

(Holmen-Nordstrand 1-5) Holmen yppet seg i første omgang i juniorkampen mot Nordstrand, men etter pause dundret serielederen inn mål i Asker i går.

Topplaget sikret tre nye poeng
Juniorlaget har vist imponerende stabilitet. Holmen fikk også kjenne på det.

Et ungt og godtspillende Holmen rystet Nordstrand litt i førsteomgangen i Asker, akkurat som i vårkampen på Niffen. Kanskje kom Petter Kristiansens oppskriftsmessige 1-0 mål litt for tidlig. For tross en svært tidlig ledelse etter at Lars Martin Tyldum hadde gjort et flott forarbeid der han både vant ballen og serverte den, så var det hjemmelaget som imponerte mest.

Juniorgutta er eksemplariske til å følge kampplan, og jobber imponerende hardt. Det var imidlertid rusk i maskineriet i vårt eget spill også denne kvelden. Og da fikk vi nok et bevis på at ingen kamper vinnes av seg selv.

Men da serielederen gikk ut i andre omgang var det aldri tvil om saken. Tre raske mål punkterte Holmen fullstendig, og resten av oppgjøret ble en transportetappe. I rask rekkefølge satte Jakob Kollandsrud, Magnus Aaløkken og Yngvar Bonde hver sin goal, og vi kunne godt ha laget flere enn den lekre lobben fra Marouane Mounji som ga 5-0. Helt på tampen av kampen fikk vertene sin redusering.

Juniortroppen er nettopp en tropp som består av flere enn 11. Skader og karantener har så langt ikke svekket laget. Når de andre lagene går på smeller, maler Nordstrand videre. En ny tøff oppgave venter på søndag når Ready kommer på besøk. Noe smårusk i form av skader og sykdom har vi også i forkant av den kampen. En vi ikke ser søndag er Marouane Mounji som flytter til Marokko. Men om de andre gutta legger like mye sjel i det oppgjøret som de har gjort mange ganger før denne sesongen, så gleder vi oss til en ny kamp med juniorgutta på Hallager kl 17.30.

Nordstrand - Ready søndag kl 17.30 på Hallager'n. Vi sees!