Stjernesmell for juniorlaget

Publisert 08.09.2017 kl.16.04

(Lørenskog-Nordstrand 5-2) Juniorgutta slapp inn tre mål på sju minutter og måtte forlate Lørenskog uten poeng.

Stjernesmell for juniorlaget
Mathias Jensrud var tilbake etter brudd i foten, men måtte innse at comebacket ikke ble særlig gøyalt.

Et svært skuffet juniorteam tuslet duknakket hjem fra møtet med Lørenskog og måtte konstatere et overraskende stort nederlag.

To ganger før i år har de knust den samme motstanderen, men det betyr ingenting i poengkolonnen. Denne gangen gikk det galt.

Hjemmelaget rystet serielederen. Etter en fin start på kampen for Nordstrand var det Lørenskog som skåret en fin goal. Resten av første omgang lugget det kraftig for Nordstrand.

Pausen hjalp godt, og ut til andre halvdel kom et Nordstrand-lag slik vi kjenner dem på det beste. I løpet av det første kvarteret var kampen snudd. Aleksander Berg og Tage Haukeberg var sist på to lekre skåringer. Den første laget Aleksander på egen hånd. På den andre spilte Nordstrand-gutta ut vertene etter alle kunstens regler. Det så lyst ut da timen var spilt.

Men 15 minutter fin fotball er ofte ikke nok til å vinne en hel fotballkamp.

Ulykksalige mål i mot ga de hvite og blå en stor utfordring. Først nikket Lørenskog inn 2-2 direkte på et langt innkast. Det skal ikke kunne gå. Bare to minutter senere opptrådte vi nølende i forsvar, Amin Asskali endte opp med frispark i mot, og frisparket ble sendt knallhardt i nettet. Kampen var plutselig snudd igjen. Og som ikke det var nok mistet Mathias Jensrud i sitt comeback ballen som bakerste mann, og Nordstrand-gutta var i løpet av sju minutter under 2-4.

Gutta skal ha ros for at de ikke ga opp. Og det var uheldig at flere store sjanser ikke endte i redusering de siste 20 minuttene. Det var liksom dagen der det var vår tur til å gå på en smell. Fem minutter på overtid på kampens siste spark dundret Lørenskog inn 5-2, og kunne juble for en meget fin seier.

Nordstrand-spillerne skal også ha ros for disiplinen i laget. En kveld alt gikk på tverke medførte sinne og skuffelse, men de tok det ut på seg selv og ingen andre.

Det er verdt å minne på akkurat i dag at disse gutta fortsatt leder serien. Men nå må de finne seg i at hver kamp utover blir en cupfinale.

Stå på!