Snudde 0-3 til 4-3

Publisert 25.08.2017 kl.13.06

(Kongsvinger-Nordstrand 3-4) Juniorlaget skapte en magisk aften i regnværet på Gjemselund.

Snudde 0-3 til 4-3
Christian Njøten har fullført snuoperasjonen og Jacob Stubberud, Mikkel Breen og Aleksander Berg har vanskelig for å skjule hvilken glede juniorgutta kjente akkurat da.

Det var fotball på sitt aller beste da Junior Elite på spektakulært vis tok med seg tre poeng hjem fra den vanskelige bortekampen mot Kongsvinger.

To gode lag, en lynrask Gjemselund, regnvær og flomlys. Og sju mål.

Nordstrand-gutta var på fra start, og fremsto langt bedre enn i høstpremieren sist uke. Kampen bølget fram og tilbake, med de største mulighetene til gjestene. Men det var så jevnt at ingen kan si det var ufortjent da Kongsvinger tok ledelsen i det matchuret så vidt hadde passert 30. En fin skåring på innlegg og hodestøt.

Mer flatterende var det at det smalt igjen både i det 36. og 42. minutt. Ikke habilt forsvarsspill hos Nordstrand og et Kongsvinger på oppadgående rus gjorde oppgaven særdeles vanskelig da det plutselig sto 0-3 og de hvite og blå måtte tusle til garderoben i pausen. Det mot et lag som er kvartfinaleklare i NM.

Så startet miraklet. Gutta hadde ikke gitt opp.

Magnus Aaløkken fosset gjennom, ble tatt, og satte straffesparket klink i kassa. Det var kun spilt fem minutter av den andre omgangen. Mindre enn ti minutter senere var det full match. Per Stenseth fikk en retur på 16 og dermed var det 2-3 og fortsatt mer enn 30 minutter igjen.

Den neste skåringen kunne kommet begge veier, og drøyde lenge, men det var Mikkel Breen som etter 80 spilte minutter sørget for balanse i regnskapet. Keeper ble utmanøvrert av skuddet som gikk via en Kongsvinger-forsvarer. Og nå var rollene byttet. To slitne lag, men nå med Nordstrand med de ekstra prosentene adrenalin.

Og da kampuret tikket mot 90 stormet Christian Njøten inn i boksen og feide ballen opp i nettaket. Snuoperasjonen var et faktum. Og dødsslitne Nordstrand-gutter fikk gledesfnatt og det var ingen tvil om at det var slutt på baklengsmål denne kvelden.

Nordstrand befestet sin plass på toppen av tabellen og viste enorm moral. Samtidig gikk forrige ukes motstander Drøbak/Frogn bort og slo Lyn, og åpnet en aldri så liten luke ned til nummer to.

Se også artikkel på Kongsvinger sin hjemmeside.

Gratulerer med fantastisk opphenting!