Sjeldent juniortap

Publisert 03.10.2015 kl.1.58

(Grei-Nordstrand 3-2) De seiersvante Nordstrand-gutta gikk på et sjeldent tap i den betydningsløse kampen mot Grei uka etter at mesterskapet ble feiret.

Sjeldent juniortap
Yngvar Bonde og Nordstrand-juniorene tapte for første gang siden mai da marginene gikk i mot på Greibanen.

Lagkaptein Eirik Sundby var forbannet etter at juniorlaget unødvendig røk 2-3 borte mot Grei. Kanskje skulle det vært litt flere med den reaksjonen etter kampen. De fleste gutta gikk nemlig rundt og smilte og tok ikke tapet så hardt.

Det er da heller ingen grunn til å bry seg så mye, men det er viktig å stå løpet ut og vinne fotballkamper, og en liten dose Sundby kan nok noen av gutta trenge av vinnerinstinkt uansett.

Kampen mot Grei var før sesongen kanskje sett på som en seriefinale. Slik gikk det jo ikke. Nordstrand-laget feiret seriemestertittel og opprykk til interkrets og en ledelse på hele 19 poeng allerede fem kamper før slutt. Dermed ble oppgjøret som ofte har vært litt tøffe bataljer til en pen og pyntelig affære på Greibanen i går.

Nordstrand-målvakt Kristian Tveitstøl var skuffet over egen innsats etter kampen. Men etter en strålende sesong der ikke en eneste keeperblemme har skjedd på 22 seriekamper, er det svært lite å bry seg om at et par uheldige inngripener inntraff i den betydningsløse 23. runden.

Samtidig nektet linjemannen på motsatt side konsekvent Magnus Aaløkken å skåre mål da toppspissen vår entret banen en halvtime før slutt. Disse marginene ble avgjørende denne gang.

Bak resultatet var det en hel del å glede seg over. En nykomponert høyre halvdel av laget utelukkende bestående av 99-gutter klarte seg veldig bra. Den 16-årige debutanten Tormod Simonsen hadde også en vakker assist til Jørgen Skagens 2-2 mål. Skadeforfulgte Jørgen spilte også sin første kamp fra start i år, og veien tilbake til god gammel form har startet.

De gutta som skal være best, viste også at de holdt høy klasse og leverte en profesjonelt gjennomført kamp. Det gledet treneren, og vitner om gode fotballspillere med passion for ballspillet.

Midtbanegeneral Yngvar Bonde gjorde eksempelvis en genial 1-1 goal da han først vant ballen, satte fart, spilte vegg med Petter Kristiansen og til slutt limte kula i krysset fra 20 meter.

Juniorgutta har fått en ikke planlagt høstferie denne uka ettersom seriemesterskapet ble sikret så tidlig. Men etter en ti-dagersperiode med fjellturer med familien og mye fri fra treninger, er meningen å kjøre på igjen fra neste uke.