Lille-Per matchvinner i høststarten

Sist oppdatert 15.08.2015 kl.11.53

(Nordstrand-Høybråten 3-1) Per Stenseth (15) satte ballen i krysset da de eldre sleit med å skåre mål.

Lille-Per matchvinner i høststarten
Per Stenseth avgjorde juniorkampen mot Høybråten/Stovner.

Juniorgutta så ut som et mye bedre fotballag enn gjestende Høybråten/Stovner på reservearenaen Hallager torsdag kveld. Men det ble med Magnus Aaløkkens tidlige skåring assistert av Petter Kristiansen. Tross et enormt overtak i banespillet og store målsjanser, gikk gutta til pause med "bare" 1-0. De fikk likevel skryt for en godt gjennomført omgang.

Våre gjester skapte ikke en eneste målsjanse gjennom hele kampen, men bare fem minutter inn i den andre omgangen fikk en av dem et drømmetreff av dimensjoner på en volley fra bortimot 40 meter. Ballen gikk høyt og hardt og duppet inn i nettet helt oppunder tverrliggeren bak en forfjamset Kristian Tveitstøl som intet kunne gjøre i den situasjonen.

Utrolig nok sto det 1-1, og det preget oss. Selv om Truls Svendsen veldig raskt skapte ordning i regnskapet med sin 2-1 skåring, ble andre omgang et antiklimaks og vår svakeste prestasjon på svært lenge. Laget som lå under la seg dypt, og vi lot oss lure. Spilte for tregt og for upresist og tok for mange sjanser på små marginer. Rett nok skapte vi flere store muligheter man på en god dag skårer på, men vi gjorde ikke det, og innbød i tillegg til ineffektiviteten våre gjester godt plassert under streken å kontre på oss.

Den bakre fireren til Nordstrand sto godt og gjorde en stabil match, og det ble ingen målsjanser i mot. Men først etter 89 minutter punkterte vi kampen. Da hadde de mer rutinerte gutta bommet i tur og orden, og lille-Per som har trent med oss siden han var 14, sørget for å fjerne all tvil da han satte ballen i lengste kryss.

Tre poeng er fint. Første omgang er fin. Men vi fikk også lære at ting ikke går av seg selv. Allerede neste uke er det et meget tøft lokaloppgjør borte mot KFUM.