Nå nærmer vi oss!

Publisert 04.09.2015 kl.12.55

(Nordstrand-Oppsal 2 2-0) Fire høstkamper, fire seire. Juniorgutta jobber knallhardt og det store målet nærmer seg.

Nå nærmer vi oss!
Stor konsentrasjon og knallhard jobb preger Petter Kristiansen og Nordstrands juniorlag.

Imponerende innsats preger juniorgutta i starten av høstsesongen. Det veier opp for en del mangler i ballspillet. Hvis gutta klarer å fortsette i den løypa de er inne i, skal det godt gjøres å stoppe Nordstrand-juniorene. Med tanke på at de fleste leser tabeller, er det vel bare å innrømme at sesongens store mål blinker i det fjerne.

Juniorgutta sliter litt med å få spillet til å gli slik vi ønsker for tiden. Men jaget etter topplassen og interkretsbilletten gjør at det som likner 1. divisjons beste mannskap også jobber minst like hardt som motstanderne som forsøker å ødelegge for oss.

Dermed triller poengene inn i bagen selv om det er ganske mye å ta tak i på treningsfeltet akkurat nå.

- Vi ønsker å spille bedre fotball enn det vi har klart de siste kampene. Men det er imponerende å se hvor dedikerte gutta er, hvor hardt de jobber. Det er nøkkelen til alt. Hvis innsatsen fortsatt er tilstede, er det ikke lenge til også spillet sitter bedre. Det er jeg sikker på. Gutta vil fryktelig gjerne fremstå gode, og de lytter og prøver. Jobben nå består i å jobbe nøyaktig like hardt, og samtidig litt og litt bli bedre med ball, sier trener Lars Richard Bache.

Mot Oppsal i går ble det match litt for mye på gjestenes premisser. Nordstrand mistet for mye ball i det oppbyggende spillet, men når gutta vinner dueller og løper, så er de best likevel. Litt frustrerte over manglende uttelling gikk hjemmelaget til hvilen på 0-0, men ganske raskt i andre omgang satte Petter Kristiansen meget fortjent 1-0 alene med keeper, framspilt av Usman Shakoor.

Da Markus Woldsund slo et perfekt innlegg på et godt innløp fra Jakob Kollandsrud, satt 2-0 kontant i kassa.

Juniorteamet skal være bevisst hvorfor de vinner fotballkamper om dagen. Og så skal de sakte men sikkert finne tilbake til bedre valg og høyere pasningskvalitet.

TABELLEN

Neste hjemmekamp er søndag 13. september kl 20.15 mot Ready