Magnus ble overtidshelt

Publisert 30.08.2015 kl.16.11

(Nordstrand-Kjelsås 2-0) Etter at juniorgutta hadde stanget og stanget hele kampen var jubelen stor da Magnus Aaløkken endelig satte kula i nettet.

Magnus ble overtidshelt
Magnus Aaløkken skåret to ganger på overtid til stor jubel.

Et godt organisert og ultradefensivt Kjelsås hadde planen klar for å stoppe Nordstrand-juniorenes seiersmarsj. De lyktes nesten. Men to minutter på overtid satt endelig ballen i nettet etter at hjemmelaget hadde jobbet utrettelig hele kampen gjennom. Og da målet endelig kom, fornektet ikke Magnus seg og rakk ytterligere en fin skåring før dommeren blåste for siste gang.

Kanskje var kampen ikke så severdig for det hyggelig store publikummet som de er vant med fra juniorgutta. Men årsaken lå hos gjestene, ikke hva de hvite foretok seg. For Kjelsås la seg svært lavt, og var dyktige på det. Juniorgutta våre skal ha stor ros for gjennomføringen av kampen. For pasningskvaliteten var god og trygg, og bare unntaksvis fikk gjestene de overgangsmulighetene de jobbet for. De to målsjansene Kjelsås fikk, en i hver omgang, kom på personlige feil. Da var heldigvis Kristian Tveitstøl i buret ikke lett å lure.

I 96 minutter var Nordstrand det førende laget. Hadde ballen omtrent hele tiden og jobbet steinhardt hver gang de ikke hadde den. Det måtte da bli mål til slutt? Det så nesten ut som det ikke ville seg. Men med stor grad av tålmodighet arbeidet hjemmelaget seg til innlegg, dødballer, målsjanser - utrettelig som det så ut som det ikke affiserte dem at klokka tikket til 60, 70, 80, 85. Og belønningen kom. Selv om uret var passert 90 gjenvant gutta ballen gang etter gang i boksen til Kjelsås, og da kula lå der på en meter fikk toppskårer Magnus gjort det sparket som var så fortjent.

Et heroisk Kjelsås hadde ikke lyktes med sin taktikk. Et siste desperat forsøk på å sende ekstra mange folk i angrep endte bare med at Magnus takket og bukket og satte 2-0 også.

Juniorgutta kunne veldig fort blitt lurt denne lørdagen. Men de ble aldri stresset til å gjøre ting annerledes enn de skulle, ga ikke Kjelsås overganger, og til slutt var det utrolig deilig å kunne konstatere at innsatsen ga tre nye poeng. En meget bra prestasjon av en gjeng sultne talentfulle Nordstrand-gutter.

Vi gratulerer!