Kolbotn sprakk juniorenes null

Publisert 23.10.2015 kl.11.21

(Nordstrand-Kolbotn 1-3) Et uinspirert juniorlag måtte se at pigge Kolbotn-gutter ødela hjemmestatistikken i siste seriekamp.

Kolbotn sprakk juniorenes null
Eirik Sundby og juniorgutta leverte ingen stor avslutning på jubelsesongen 2015.

Etter 12 strake hjemmetriumfer så det ut som å rulle vanlig vei da Eirik Sundby nikket Nordstrand-juniorene i ledelsen mot Kolbotn allerede etter to minutter på Niffen. Men i ettertid var det nok litt for lett å få ledelsen. For det var ikke vanlig standard over det seriemesteren presterte denne siste kvelden. Et aggressivt Kolbotn stresset et Nordstrand-lag med uvant lite bevegelser og vilje. Gjestene vant dueller og hjemmelaget spilte upresist og uinspirert.

En grov feilpasning mot slutten av første omgang ga en lynrask Kolbotn-kontring som ble satt pent i kassa alene med Kristian Tveitstøl. Gjestene kom åpenbart med ambisjoner om å ta knekken på årets suverene mester i 1. divisjon, og fikk mer og mer blod på tann av følelsen av at det var mulig. Våre gutter bar preg av at de kanskje trodde årets mange seire automatisk skulle gi en til. I stedet virket gutta etterhvert preget av motstanden de møtte. Det skal også sies at vi har tatt mye fri og roet ned etter at opprykket ble sikret allerede for en måned siden, og det kunne se ut som vi rett og slett ikke var i god nok form denne kvelden.

Det ble mer fart over Nordstrand-gutta i andre omgang. Men matchen var allerede kommet inn i det sporet at gjestene spilte med stor selvtillit og gikk for seier. Det ble jevnt og litt hardt, og det kunne bikket begge veier. Nordstrand koblet et grep mot slutten, da vinnerviljen lyste litt mer. Men i stedet for at vi satte seiersmålet, var det Kolbotn som gjorde det da fem minutter gjensto. Og på overtid spikret de kista med enda en skåring. Vel fortjent for gjestene som la ned mye hardt arbeid og vilje.

En dårlig avslutning for juniorlaget, men som i lys av hele sesongen ikke betyr noe. Sesongen har vært intet annet enn suveren! Vi skal likevel lære litt av denne kampen. For vi fikk bevist for både oss selv og alle andre som måtte ha trodd at årets seiere bare kunne bestilles på løpende bånd, at det vi har gjort tidligere i sesongen er meget gode prestasjoner som vi har jobbet steinhardt for uke etter uke.

Lyspunkter
Enkelte lyspunkter fantes også denne kvelden. Unge Marcus Jacobs kom inn fra start i andre omgang og leverte en meget god kamp. Henrik Solbakke rakk akkurat å få sine første 25 minutter i kamp denne høsten etter langvarig sykdom. Og Kasper Fløtten var tilbake fra start som en av Nordstrands beste etter en skadeperiode. Moro var det også at Marcus Bjark spilte sin første juniorkamp i år. Alt dette er gode nyheter foran en høst og vinter som skal forberede gutta på motstanden i interkrets - som er av en helt annen kaliber enn Kolbotn.

Allerede neste lørdag må juniorlaget prestere langt bedre, når sesongavslutningen markeres i Berlin med særdeles tøff motstand mot Hertha i Olympiaparken i den tyske hovedstaden.