Juniorer opp i A-troppen og Fladby med videre

Publisert 21.12.2015 kl.19.08

A-lagsgutta har nå tatt en velfortjent juleferie. Når de kommer tilbake 4. januar er fire nye juniorspillere blitt en del av A-stallen.

Juniorer opp i A-troppen og Fladby med videre
Fredrik Fladby forlenget sin nåværende avtale ut neste sesong

Klubbens juniorspillere Kasper Kvello og Omar Bouignane har signert A-kontrakter med NIF. Det betyr at de blir en del av en svært sterk NIF stall i 2016 som består av en veldig god miks mellom unge fremadstormende spillere og de som har litt mer rutine i bagasjen.

Kvello er en hardtarbeidende midtbanespiller som klubbens trenere har tro på at skal ta de siste stegene opp på seniornivå i løpet av kort tid. Omar er en teknisk spiller som for det meste har spilt en kantrolle for juniorlaget. I følge A-trenerene kjemper Omar først og fremst om å bekle en backrolle for førstelaget den kommende sesongen.

Fladby med videre
En som har vært i samme sko som de nye juniorgutta er Fredrik Fladby. Han kom til klubben som førsteårs senior for to sesonger siden og har siden spilt over 50 A-kamper. Like før helgen bestemte også han seg for at fremtiden lå i NIF og han blir dermed med en sesong til på dette nivået. Fladby er som kjent en sentral midtbanespiller som også kan bekle en kant- og hengende spissrolle.

Fire juniorer opp
Trenerteamet Jacobsen/Holm har dermed tatt opp fire juniorgutter foran 2016 sesongen, nevnte Kvello og Bouignane, samt Petter Kristiansen og Eirik Sundby som ble tatt opp litt tidligere i vinter. Dette betyr at neste års A-tropp består av hele 14 spillere som har spilt juniorfotball i Nordstrand IF.

Du kan finne mere om A-lagets nysigneringer og om fotballguttas kamp mot håndballens elitejenter på A-lagets egen lagside.

Vi ønsker nye og etablerte A-lagsspillere en riktig god jul en fin start på det nye året.