Juniorene viste klassen

Publisert 09.10.2015 kl.20.00

(NIF-Bærum 2 7-1) Neste år er det Bærum 1 som skal til Niffen. Da var det godt å se den store forskjellen på seriemester Nordstrand og Bærum 2.

Juniorene viste klassen
Skåringene kom tett for Nordstrand-juniorene mot Bærum.

Et aldersmessig blandet juniorlag fikk endelig ta nye Niffen i bruk i kamp, og svarte med å kjøre over gjestene fra Bærum. Før det var spilt 6 minutter ledet hjemmelaget 2-0 etter to mønsterangrep avsluttet i åpen kasse av henholdsvis Kasper Kvello og Magnus Aaløkken. Noen ganger glemte gutta at det også skal spilles forsvarsspill, og en av disse gangene fikk gjestene sette en litt for lett goal. Men stort sett kom bølge etter bølge av angrep mot Bærum-keeperens del av banen. Han ble svett, måtte stoppe mye, hente ballen en del ganger og ta turen inn i eget nett ved fem anledninger allerede før pause. Magnus dyttet inn to til og Eirik Sundby nikket et hjørnespark nydelig i mål.

Etter pause nøyde hjemmelaget seg med to skåringer signert Jakob Kollandsrud og Daniel Andersen til tross for et gjentagende press matchen gjennom.

Daniel var bare en av sju 99-gutter på banen denne kvelden. Fire fra start, inkludert debutanten Jakob Stubberud, og ytterligere tre inn etterhvert. Sammen med den eldre garde utgjorde de en strålende miks.

Dersom alt går Nordstrand-juniorenes vei denne helgen vil også junior2-laget rykke opp, til 1. divisjon som elitelaget forlater. I så fall vil tilbudet til talentfulle unge fotballspillere på Niffen bli meget interessant neste sesong.