Mikkelborg: - En enorm progresjon for årgangen i 2015

Publisert 02.11.2015 kl.22.24

Sesongen 2015 har gitt cuptitler og seriemesterskap for 2001-årgangen til Roger Mikkelborg. Forrige helg ble sesongen kronet med seier i kretsfinalen mot Oppsal.

Mikkelborg: - En enorm progresjon for årgangen i 2015
Trenerteamet på førstelaget, Roger Mikkelborg og Torgeir Nerland, er meget godt fornøyd med utviklingen på hele Team 2001

Man begynner å bli vant med ungdomslag som gjør det godt på Nordstrand de siste årene. Årgangene fra 1994, 1997 og 1999 har sparket godt fra seg i ungdomsfotballen, og nå følger 2001-årgangen opp mesterlig.

Hovedtrener Roger Mikkelborg oppsummerer sesongen som bunnsolid.

- Resultatmessig har sesongen vært meget bra. Vi har tatt hjem flere titler, både i serie og i cuper. Når vi først har tapt kamper, har vi kun tapt med ett mål, og det har kun skjedd tre ganger, forteller Mikkelborg.

I april gikk årgangen til topps i Notoddens Legea Elitecup, etter å ha slått Odd og Lillestrøm henholdsvis 4-0 og 5-0 i semifinalen og i finalen. Det var bare starten på en sesongen som skulle vise seg å bli svært god.

- Vi la om til 3-5-2 i forkant av sesongen, og det har fungert veldig godt. I tillegg har vi brukt hele 23 spillere på førstelaget i seriespill, noe som viser bredden i troppen vår, sier hovedtreneren.

- En enestående treningsvilje

Til slutt endte både førstelaget og andrelaget med å vinne sine divisjoner. Det mener Mikkelborg kommer som en konsekvens av den svært gode treningskulturen årgangen har tillagt seg.

- Gutta viser en enestående vilje til å trene. Holdningene deres er meget gode, og det har ført til at vi har hatt en enorm progresjon i 2015.

Noen sure tap har man også måttet finne seg i, blant annet tap på straffer mot Oppsal i semifinalen i årets Adidas Cup. Det tapet ble fullstendig glemt i kretsmesterskapsfinalen. Også den kampen ble spilt mot rival Oppsal.

- Vi begynte litt dårlig og slurvete de første ti, men derfra og ut var det bare ett lag på banen. Vi scorer 1-0, tar over kampen og scorer fort både 2-0 og 3-0. 4-0 kommer rett før pause, og det dreper på mange måter kampen, sier Mikkelborg, som avslutter med å skryte av det defensive arbeidet til kantene og måten den sentrale midtbanen dominerte kampbildet.

Kampen endte til slutt hele 6-0 til 14-åringene fra Nordstrand, og dermed ble man både kretsmester og tok revansje mot laget man tapte på straffer mot i Adidas Cup.

Av sesongens cupmeritter der gutta gikk helt til topps kan nevnes KFUM julecup futsal, Vinterserien, Lillehammer futsal, Notodden Elitecup og Elverumsturneringen.

Vi gratulerer Team 2001 og Roger Mikkelborg med en fantastisk sesong!