G2001 mot Stabæk sitt akademilag

Publisert 14.11.2015 kl.16.35

Tirsdag kveld møtte våre gutter akademilaget til Stabæk til treningskamp påNiffen

G2001 mot Stabæk sitt akademilag
Rasmus i aksjon

Det var en spent gjeng som tirsdag tok i mot Stabæk fotball sitt G2001 akademilag til treningskamp på Niffen. Vi spilte for første gang med 5'er ball og også 2 x 40 minutter.

Et meget god lag
Trener for dette laget er Øyvind Leonhardsen som blant annet har 86 landskamper for Norge og 10 år som proff i Premier League. Stabæk G2001 driver meget seriøst og er blant toppklubbene også i europeisk sammenheng for vårt årskull. Stabæk konkurrerer ikke lenger mot jevnaldrende lag i Norge, men orienterer seg heller mot tøff utenlandsk motstand. De har også tatt medalje i et par av disse utenlandske elitecupene. Sterkt!

Vi stilte med tre dommere, noe som ble satt stor pris på av gjestene. Takk til Atif som ordnet med to linjedommere til kampen.

God læring
Nordstrandsguttene gjorde generelt en god innsats mot en veldig god motstander. Vi har aldri før møtt et så ballsikkert og godt spillende lag. Og balltempoet Stabæk opererte med var imponerende. Til tider så hang vi godt med og til tider så ble vi løpende mye imellom. Men dette var god læring.

Sluttresultatet ble 2-5. En fortjent seier til Stabæk, men absolutt godkjent innsats av vår gutter. Det er mulig at vi ble fradømt en tredje scoring for offside, men alt i alt så var uansett Stabæk hakket bedre. Keeperne våre fikk muligens like mye å gjøre i denne kampen som de har hatt tilsammen i alle seriekampene i høst.....

Alt i alt så var dette uansett en god opplevelse for våre gutter og Stabæk måtte faktisk virkelig jobbe for seieren. Det var forøvrig et svært godt oppmøte på Niffen. Både av foreldre, øvrige spillere fra G2001 og også interessenter fra øvrige Nordstrand-lag og klubber som Follo og Oppsal. Stabæktrenerne ga klar tilbakemelding på at Nordstrand hadde et sterkt lag.

Bra gutta...!

Sondre og Rasmus jobbet bra sammen

treningskamp_stabekk16