Eirik satte champagnen til kjøling

Publisert 14.09.2015 kl.13.41

(Nordstrand-Ready 2-0) Juniorkaptein Eirik Sundby satte et frispark i krysset og champagnen til kjøling da han ledet Nordstrand til høstens sjette strake seier.

Eirik satte champagnen til kjøling
Eirik Sundby presterte en frisparkperle og lukket døra hjemover da juniorgutta vant igjen.

Et robust Nordstrand-forsvar ledet an av midtstopperne Eirik Sundby og Lars Sønsterud gikk igjen av banen uten baklengs, selv om det holdt hardt midt i andre omgang da gjestende Ready to ganger traff metallet bak Kristian Tveitstøl i målet. Det var likevel ingen tvil om at hjemmelaget produserte mest. Uttellingen var derimot ikke like god, og særlig Magnus Aaløkken gremmet seg over å gå målløs av banen. Unge Daniel Andersen burde også bare hamret ballen i mål, men det var uansett en meget solid solid debut fra start for 16-åringen. Men det spilte ingen rolle at spissduoen ikke skåret. Midt i første omgang stilte Sundby seg ved ballen på drøye 25 meter. Vi som har sett foten hans de siste årene visste at noe stort kunne skje, og det skjedde. Vakrere frisparkmål skal man se noen fotballkamper for å finne igjen.

Juniorgutta jobbet igjen utrettelig. Det er der nøkkelen til høstens seiersrekke ligger. Jakob Kollandsrud traff til slutt også nettmaskene med sine forsøk på å nikke ballen i mål. Og juniorlaget er stadig nærmere sesongens store mål.

6 runder før slutt har juniorlaget 13 poeng ned til nærmeste utfordrer. Det betyr at laget er to seire fra å sikre seriemesterskapet og interkretsbilletten.

Nå må gutta love hverandre at de ikke mister fokus, men jobber - om det er mulig - bare enda hardere de neste ukene. Mange på utsiden tror dette går av seg selv. Det gjør det ikke! Og det tror vi denne gjengen juniorspillere vet.