A-lagsgutta snudde til seier

Publisert 13.09.2015 kl.21.50

Gårdsdagens kamp mot Skårer ble mer spennende enn det tabellen tilsier. Til pause ledet faktisk bortelaget 1-2, heldigvis våknet vertene fra Nordstrand i 2. omgang.

A-lagsgutta snudde til seier
Woldsund scoret et nydelig mål på hodet

Nordstrand åpnet oppskriftsmessig og tok ledelsen fortjent etter 24 minutter når Simon Hansen lurer seg inn på bakre stolpe og stanger inn corneren fra Savas Tirit. Etter denne NIF-scoringen velger Skårer å gå høyere og gambler med å stå relativt høyt med ikke mindre enn fem mann, det gir uttelling på to kontringer for gjestene. Først er det en rask kontring som ender med at vi må lage frispark like utenfor egen 16-meter. Et knallhardt skudd i keeperhjørnet gjør at keeper Gruen Österström såvidt får opp armene før den suser inn til 1-1. Tre minutter før pause har hjemmelaget kontroll over ballen, men en stygg feilpasning på egen halvdel byr på nok en kontring til gjestene, ballen blir slått ut til høyre med et påfølgende godt slått innlegg, inne i boksen får Skårers spiss stå alene og på helvolley knaller han ballen i mål.

Bedring i andre
Når dommeren blåser til pause kan vi konstatere at gjestene fra Lørenskog leder 1-2. Balltempoet var svakt, tempo i forflytning lang under pari og fraværende duellspill kategoriserer vel det meste av første omgangen sett med NIF-øyne. Det rapporteres om relativt høy temperatur i hjemmelagets garderobe i pausen og det må ha hjulpet for laget som kom på banen i 2. omgang var et helt annet enn det som spilte første omgang, det til tross for at det ikke ble gjort noen bytter i pausen. Bare 7 minutter ut i den siste omgangen starter Usman Shakoor et soloraid av de sjeldne, det ender tilslutt med at både keeper og midtstopper sitter på bakenden når Shakoor sender ballen over strekken og dermed utligning.

Gjestene opp i liminga siste tjue
De godt organiserte gjestene gikk tomme utover i kampen og rommene åpnet seg for våre gutter. Etter 65 minutter slår Mankowitz et nylig innlegg som Woldsund på like mesterligvis header inn i krysset. Ni minutter senere slår Woldsund en fin ball i bakrom til Memishi som etter hvert kipper ballen over keeperen og i mål til 4-2. Som om ikke det var nok økte Hansen til 5-2 med nok en fin heading, hans andre for dagen. Det kan nevnes at gjestene fikk straffe på overtid, men den satte de himmelhøyt over mål. Spilleren sklir like før han skal skyte, omtrent som David Beckham gjorde for England mot Italia i VM for noen år siden.

KAMPFAKTA:
Nordstrand - Skårer 5-1 (1-2)

1-0 24 min Hansen (Tirit)
1-1 36 min
1-2 42 min
2-2 52 min Shakoor (Singh)
3-2 65 min Woldsund (Mankowitz)
4-2 72 min Memishi (Woldsund)
5-2 80 min Hansen (Woldsund)

Gk: Singh, El Haj

3 Poeng: Eikeland
2 Poeng: Shakoor