Den nye A-trenertrioen!

Publisert 16.03.2017 kl.22.02

Vi har møtt A-lagets tre tilskudd til trenerteamet; Rune Svendsen, Dan Tapus og Ola Nyhus og utfordret dem på tre kjappe spørsmål.

Den nye A-trenertrioen!
Rune Svendsen, Dan Tapus og Ola Nyhus

Spørsmålene var:
-Hva tenkte du da du ble spurt om å være med i en trenerrolle rundt A-laget og trives du i trenerteamet?
-Hva syns du om A-stallen til Nordstrand i år?
-Beskriv deg selv som trener

Ola Nyhus (trener):

-Jeg synes det var moro å bli spurt. Etter å ha fulgt A-laget fra tribunen over flere år gjennom opp- og nedturer, er det kjempegøy å kunne være med og jobbe rundt toppen av pyramiden i klubben. Samtidig er det også en god utviklingsarena for meg som trener og det er givende å jobbe med spillere på dette nivået. Jeg trives godt i trenerteamet. Vi har en god tone innad og jeg synes vi har fått til et godt samarbeid hvor vi klarer å utnytte hverandres styrker godt.

-A-stallen i år synes jeg ser veldig spennende ut. Det er en god miks av unge lovende talenter og spillere med masse erfaring og rutine. Det er en jevn tropp med konkurranse på alle plasser. I tillegg er det flere med “det lille ekstra” som kan by på god fotball og god underholdning på Niffen gjennom sesongen. Det blir moro å se hva vi kan få til både spill- og resultatmessig i år.

-Som trener er jeg engasjert, dedikert og opptatt av detaljene i treningsarbeidet. Jeg har ingen tro på at man kan gjøre en ting på trening og en annen i kamp. Man må hele tiden jobbe med kvalitet og justere teknikk og valg gjennom øvelser og repetisjon på trening skal det sitte i kamp. Jeg ønsker også at mine lag skal styre kampene gjennom å spille offensiv og attraktiv fotball med ballen i laget samt være aggressive i gjenvinningen.

Rune Svendsen (trener):

-Da Thomas Holm tok kontakt med meg og ønsket å ha meg med i trenerteamet til A-laget ble jeg overrasket men glad, og tenkte at dette var en mulighet jeg ikke kunne takke nei til. Jeg ble stolt av å få tilbudet og muligheten til å jobbe med Nordstrand IF sitt flaggskip. Gruppa har tatt meg godt i mot og jeg trives veldig godt både på og utenfor feltet.

-Årets stall ser veldig sterk ut, det er mange gode fotballspillere og et ungt og sultent lag. Troppen er veldig jevn, men med et høyt nivå som vil gi kamp om plassen i alle posisjoner. På treninger og i treningskamper i vinter har det vært et høyt nivå og gutta virker å være klare og gleder seg til alvoret starter.

-Det er alltid vanskelig å skulle beskrive seg selv, men jeg ønsker å være en inkluderende trener som ser gruppa og enkeltspillere, med tydelige og ærlige tilbakemeldinger. Stiller krav om innsats både fra meg selv og spillerne jeg trener. Spillemessig står jeg for en spillende men fremmover rettet stil, samtidig som jeg ønsker en god defensiv balanse.

Dan Tapus (keepertrener):

-Da tenkte jeg at dette er en fin mulighet å få utviklet lagets keepere, og meg selv. Jeg trives veldig godt i A-teamet, da hovedtrener er inkluderende og jeg er med å bidrar på hele økten.

-A-stallen i Nordstrand blir en av de sterkeste i 4. div. i år. Det blir topp 3, samt at vi kommer til å overraske i cupen. Vi har en jevn og god tropp med gode kvaliteter og potensiale.

-Jeg som trener er positiv, engasjert, utadvendt, faglig god og har, som tidligere spiller, en god forståelse for spillet. Jeg liker å ta vare på enkeltspilleren såvel som laget.

"Vi er godt fornøyd med treningsarbeidet så langt og begynner å se fram til sesongstart om drøye 14 dager", avslutter de tre.