Daniel og Henrik klare for NIF

Publisert 12.01.2017 kl.17.15

Daniel Brevig og Henrik Wensell er to unge lovende spillere som vi er glade for å ha fått med på laget.

Daniel og Henrik klare for NIF
Daniel Brevig og Henrik Wensell - klare for nye utfordringer.

Vi er veldig fornøyde med våre to nysigneringer og er sikre på at guttene vil utvikle seg. De har begge gode holdninger, noe vi setter høyt. Vi har utfordret guttene med 3 kjappe spørsmål.

DANIEL BREVIG
Født: 1997
Posisjon: Forsvar
Tidligere klubb: KFUM

1: Hvorfor valgte du Nordstrand
Jeg valgte Nordstrand, fordi det for det første er den klubben nærmeste der jeg bor, jeg har familie i klubben, bekjente på A-laget, og fordi Nordstrand ga det desidert beste tilbudet på tilsvarende nivå.

2: Hva er dine ambisjoner for laget i år?
Mine ambisjoner er for lagets del å fullføre både halvveis, men også slutten av sesongen på toppen av tabellen. Uten tvil. Samtidig ønsker jeg som forsvarsspiller at vi er det laget i serien med færrest innsluppede mål. Som spiller ønsker jeg mest mulig spilletid, så sant det er det som er det beste valget for å lede laget til seier.

3: Hva er dine styrker på banen?
Mine styrker er 1 mot 1 både offensivt og defensivt, at jeg kan, om det trengs, brukes langs hele forsvarslinjen. Og til slutt det som beskriver meg mest som spiller, farten.

HENRIK WENSELL
Født: 1997
Posisjon: Keeper
Tidligere klubb: Kambo IL

1: Hvorfor valgte du Nordstrand
Etter et par økter med laget, forsto jeg fort at Nordstrand er et ambisiøst lag. Her kan jeg spille fotball med likesinnede, som også sikter høyt.

2: Hva er dine ambisjoner for laget i år?
Mine ambisjoner for laget er å bidra til poeng. For meg handler fotball om å seire.

3: Hva er dine styrker på banen?
Jeg ser på meg selv som en vinnerskalle. Jeg er villig til å ofre alt for sier, på og utenfor banen.

Her er trenernes kommentarer om sine nye spillere:

Thomas Holm om Daniel Brevig:
"Daniel er en ung allsidig forsvarsspiller med ekstrem fart, bra basisferdigheter og gode holdninger."

Dan Tapus (keepertrener) om Henrik:
"Henrik er en ung ambisiøs spiller med gode kvaliteter som styrker laget. Han er flink til å kommunisere, har god reaksjon og har gode profesjonelle holdninger."

Vi ønsker Daniel og Henrik velkommen!