A-laget er i rute

Publisert 10.01.2017 kl.20.54

Vi har møtt A-lagstrener Thomas Holm på trening i Manglerudhallen og fått en statusoppdatering etter første uken på nyåret.

A-laget er i rute

Høy intensitet og mange spillrelaterte øvelser preger øktene fremover nå. Det ser ut som mange har gjort en god jobb i ferien så vi er i rute. Spillerstallen vår er nesten satt, men det vil kunne komme inn noen nye fjes.

A-stallen
A-stallen skal bestå av 25 mann. Vi er opptatt av å ha spillere med lokal forankring samtidig som vi ønsker kontinuitet. A-laget er et speilbilde av hvordan det drives nedover i kullene og vi ønsker å få opp så mange fra juniorlaget som mulig.

Kulturbygging
Det vi ofte ser på breddenivå er at det forsvinner rundt 10 spillere i året av ulike grunner. Vi har ryddet opp i stallen vår og ønsker nå å ha spillere som forhåpentligvis vil være i Nordstrand flere år fremover, og har derfor skrevet kontrakter på flere år. På den måten får vi bygd kultur, skapt gjenkjennelighet og vi vil kunne utvikle relasjoner på og utenfor banen. Likevel er det klart at dersom en av våre spillere blir god nok for et høyere nivå vil vi selvfølgelig bli glade for det.

Et spilltilbud for flere
A-stallen vår består nå av en fin blanding rutinerte og yngre spillere. Klubben har også tatt tak i B-laget vårt i 5. divisjon og ønsker dette som en spillarena for flere. Denne stallen består for det meste av Nordstrandspillere og er pr. i dag på 14 mann. De spillerne som kommer opp fra junioravdelingen men som ikke blir tatt opp i A-stallen har dermed et tilbud videre i klubben. I og med at det bare er en divisjon mellom A- og B-laget vårt vil B-lags kampene også være en arena for å spille seg opp i A-stallen for de som ønsker det. Samtidig får de som ikke starter A-kampene fin kamptrening i 5.divisjon og dette vil sørge for at alle har kampformen inne.

Treningshverdagen i oppkjøringen ser slik ut: mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og søndag pluss treningskamper som kommer på løpende bånd.

Teamet rundt A-laget er følgende: Ola Nyhus, Kai Thune, Dan Tapus, Espen Holm og Gunnar Ingebretsen.

Vi gleder oss til en spennende sesong!