Damelaget klare for 3. divisjon!

Publisert 06.03.2017 kl.19.15

Damene trengte bare ett poeng i gårsdagens K4-kamp mot Nesodden for å være sikret opprykk to runder før slutt, men tok like godt med seg begge etter seier 39-28.

Damelaget klare for 3. divisjon!
Laget som spilte dagens K4-kamp og sørget for opprykk for Team Damelaget

K4: Nesodden-Nordstrand 28-39
Med godt angrepsspill og ganske god uttelling på skuddene våre får vi en fin start på kampen. Samtidig spiller vi tidvis meget godt forsvar og Malin Ingebrigtsen aller bakerst har en god dag på jobben med sine 15 redninger. Da er det med en enorm lettelse vi kan juble over at opprykket er sikret to kamper før slutt!

Aurora Eidskrem gjør som i forrige kamp, blir toppskårer med 9 mål. Amalie Aass Nilsen tett bak med 6, Frida Hjelkrem har begynt å finne formen igjen og putter 6, Gøril Ekholdt 5, Julie Reinemo 5, Rebekka Berg Gjerstrøm 3, Lisa Falch Norstrand 2, Emilie Moen 2 og Marit Lillebråten 1.

De to kampene som gjenstår er;
Søndag 12/3 mot Rabalder kl 12.50 i Prinsdalshallen
Søndag 18/3 mot Østsiden kl 13.20 i Kongstenhallen

K5: Nordstrand-Bogstadkameratene 30-13
Da opprykket til 3.divisjon var sikret tidligere på dagen, var neste hinder Bogstadkameratene i 5. divisjon. Det er tett i toppen og alle de tre gjenstånde kampene må vinnes. I kveldens kamp mot bunnlaget var det imidlertid fort klart at poengene ble igjen på Niffen, seier 30-13. God uttelling på skuddene våre også her, og 14 flotte redninger av Thea Nygård.

Henriette Moss ble kveldens toppskårer med 7, Katrine Bratland 5, Kristina Granerød 4, Rikke Krogstad 4, Katarina Granerød 3, Christine Holtekjølen 3, Therese Lindland 2, Thea Græsvik 1 og Susann Junge 1.

En ekstra gratulasjon til Guro Rønning som nydebuterte for Nordstrand og kvitterte ut tøft forsvarsspill og flere assist.

De to kampene som gjenstår er;
Lørdag 11/3 mot Gøy kl 14.55 i Linderudhallen
Søndag 26/3 mot Grüner kl 19.40 på Niffen

k5-bogstadkameratene

Laget som spilte kveldens K5-kamp og sørget for fortsatt tabelltopp.

Vi gratulerer Team Damelaget med opprykk til 3.divisjon og ønsker tvi tvi videre i 5. divisjon!