Banket bunnlaget

Publisert 12.06.2017 kl.11.17

(Gjelleråsen-Nordstrand 2-8) Juniorlaget opptrådte proft og konsentrert og gjorde jobben borte mot Gjelleråsen.

Banket bunnlaget
Tormod Simonsen laget to av de åtte målene juniorlaget satte i kassa i Nittedal.

Aleksander Berg (2), Magnus Aaløkken (2), Tormod Simonsen (2), Younes Amer og Mikkel Breen skåret målene framover. Det kunne definitivt blitt enda flere med litt bedre effektivitet. Men det endrer ikke det faktum at Nordstrand-gutta tok kampen på alvor, selv om det var bunnlaget de møtte. En meget god og skjerpet start gjorde at den første goalen kom allerede før det var spilt fire minutter - på et angrep med minst 20 trekk hvor ballen gikk hurtig og presist.

Også hjemover var det bra, med stor grad av solid defensiv innsats, styrt av forsvarssjefen Mathias Jensrud. Gøy var det også en stoppermakkeren hans denne gang var unge Sander Sønsterud (2001) som startet en junior interkrets-kamp for første gang. Det var en veldig fortjent startplass etter meget god treningsinnsats og utvikling gjennom vinter og vår.

To ganger glapp det, og skal en være streng burde ikke Gjelleråsen fått lov å skåre to mål, men det skal også sies at de faktisk var effektive. Og det å spille en hel kamp uten å få sjanser i mot er svært vanskelig.

Alt i alt en godt gjennomført kamp av gutta våre.

Det venter en siste seriekamp før sommerpausen hjemme mot Sprint/Jeløy på Niffen neste torsdag.

Deretter er det 3. runde-oppgjør i NM borte mot eliteserielaget Sarpsborg 08 om 14 dager.

Begge kamper vi gleder oss til. Den første er den viktigste. Den andre er den største utfordringen.