Årets første trepoenger for A-laget

Sist oppdatert 25.04.2016 kl.0.35

Sarpsborg fk ble i går slått 1-0 i en nervepirrende kamp på Niffen. Markus Woldsund ble matchvinner med en tidlig nettkjenning.

Årets første trepoenger for A-laget
Det tok bare fem minutter før Markus Woldsund tegnet seg på scoringslisten.

Det var bare spilt i fem minutter når Akinjimi Akinemy gjør et glimrende forarbeid til Markus Woldsund som kaldt og rolig setter 1-0. Nordstrand hadde kontroll på kampen i første omgang og kunne og burde ledet da Savas Tirit kom alene med keeper midtveis i omgangen, det var også bare en litt for kort tå på Alexander Mathisen som ikke gjorde at han ikke fikk tatt ballen med seg forbi keeperen etter et fint gjennomspill.

Nervepirrende sluttminutter
I 2. omgang kom Sarpsborg mer med i kampen. De siste ti minuttene var de spesielt nære med noen anledninger, blant annet på overtid da de faktisk fikk en ball i nettet men heldigvis, sett med NIF øyne, så blåste dommeren for frispark for NIF da han mente Sarpsborgangriperen hadde brukt ulovlige midler mot Eirik Sundby på en corner. Korrekt dømt slik vi kan se det, men frustrasjonen var til å ta å føle på blant Sarpsborgsspillerne, noe som endte med et rødt kort til "målscoreren". Like etter blåste dommeren av og NIF kunne juble for tre deilige poeng.

KAMPFAKTA:
Nordstrand - Sarpsborg FK 1-0 (1-0)

1-0 5 min Woldsund (Akineymi)

Gk: Memishi

3 poeng: Matos
2 poeng: Sundby
1 poeng: Hansen

Laget:
Gruen Österström - Nyhus, Sundby, Hansen, Kutluca - Matos, Tirit (Svensen fra 65), Kristiansen (Kvello fra 80), Mathisen (Shakoor fra 46) - Akineymi (Memishi fra 65), Woldsund (Vonheim fra 70)