Allsportgruppen prøver ut bowling

Publisert 10.03.2017 kl.16.39

Bowling er det siste nye Allsportgruppen prøver seg på og onsdag kveld møtte 6 nysgjerrige gutter opp på Veitvet Bowling for sin aller første bowling-trening.

Allsportgruppen prøver ut bowling
Allsport Bowling samlet med trener Rune Dybesland og Ole Magnus Skiland (t.h)

Rune Dybesland fra Oslo Bowlingkrets stilte som trener og vi  hadde fått flere baner til disposisjon. Vår daglige leder Ole Magnus Skisland hadde tatt seg en tur og fikk god innføring i hvordan bowling fungerer på konkurransenivå.

Siden det var første gangen ble det mest observasjon fra treneren sin side, og han var opptatt av å sjekke ut balansen til hver enkelt. Det var lurt at gjerdene var satt opp slik at man slapp å miste motivasjonen ved å kaste en kule som havnet i renna. Alle fikk det til, men alle har et forbedringspotensiale. Konklusjonen er at alle gutta hadde en kjempefin økt og de satser videre, men det er plass til flere!

Opplegget ruller videre hver onsdag i mars og avsluttes første onsdagen i april. Vi regner med at vi underveis vil komme opp med skisser til et permanent tilbud, men det hele er basert på interressen fra klubbens medlemmer eller andre som kunne tenke seg å prøve bowing som en treningsform.

Det blir spennende å se om Norges Bowlingforbund setter seg noen hårete mål og satser mot Special Olympics Summer Games i 2019!

/Linda og Christian