Norway Cup-sølv for Nordstrand Allsport!

Sist oppdatert 06.08.2017 kl.2.28

Etter sterke prestasjoner i innledende kamper og seier i semifinalen, kom Allsport Fotball til direktesendt finale på TV2 i sin klasse Unified Z på Ekebergsletta.

Norway Cup-sølv for Nordstrand Allsport!
Et stolt Nordstrandslag tar i mot pokalen på finalearenaen etter tap mot det danske landslaget i finalen.

Nordstrand Allsport Fotball deltok i Norway Cup for tredje for året på rad, og nå var pågangsmotet stort etter flere år med god utvikling. Det var flere gode lag i klassen, og det som utmerket seg mest var kanskje at Danmark stilte med sitt landslag. Vi hadde tidligere slått bare ett av lagene vi skulle møte, så alle var klar over at dette kom til å bli tunge kamper.

Innledende kamper
Det startet med innledende kamper på torsdag 3. august, og vi møtte det danske landslaget først. De var veldig gode, og det ble et smertelig tap i første kamp. Deretter møtte vi Røa og Korsvoll. Nordstrand Allsport viste en helt utrolig vilje til å vinne, og avsluttet med 2 seire denne dagen. Da var det duket for en veldig spennende fredag, hvor vi hadde kommet til semifinalen og skulle møte Korsvoll.

Finalefredag
Fredag morgen var det en vinnerklar gjeng som stilte til kamp. Alle hadde bestemt seg for at denne kampen skulle vinnes. Hvis vi klarte det var vi allerede sikret en topp 2 plassering i Norway Cup! Kampen var spennende, men etter ekstraordinære prestasjoner av samtlige spillere vant vi kampen med klar margin. Vi var derfor klare for finalen i klassen vår. Og det var ikke en hvilken som helst finale! Etter seier mot Røa var også det danske landslaget klare, og vi ville møte det sterke laget deres igjen. Kampen skulle gå på finalearenaen og i tillegg sendes direkte på TV2-Sportskanalen. Hvilken prestasjon av Nordstrand Allsport!

Finale mot det danske landslaget!
Så var det klart for finale. Spillerene ble høytidelig ropt opp og presentert, hver og en ved navn, og kampen startet. Vi var veldig tente på å vinne, og det så lenge ut som vi skulle klare det med et godt overtak i angrep. Det viste seg imidlertid etterhvert at Danmarks landslag også i denne kampen ble litt for sterke for oss. Vi må nok innse at vi har betydelig yngre spillere enn mange av lagene vi møter, men det viser jo bare at vi har et enormt potensiale fremover.

Etter mye løping og god innsats endte kampen med en solid sølvmedalje til Nordstrand Allsport, noe vi alle er utrolig fornøyd med. For en utvikling dette laget har vist de siste årene! Kampen kan forøvrig sees i opptak på TV2 Sumo - via denne linken.

Fellesbilde med det danske vinnerlaget.

Vi takker Nordstrand Allsport Fotball for mange flotte opplevelser og en utrolig sterk innsats som førte til sølv i Unified Z klassen! Takk også til heiagjengen som bestod av trenere, familie, støttekontakter, naboer, venner, og ikke minst laget til Korsvoll som heiet i finalen.