Allsporten på Norway Cup 2015

Sist oppdatert 08.09.2015 kl.8.49

Historisk begivenhet - Nordstrand Allsport på Norway Cup!

Allsporten på Norway Cup 2015
Glade fotballspillere med bronse i puljesluttspillet

For første gang i historien deltok Allsportens fotballag på Norway Cup. Deltakerne hadde gledet seg stort og spenningen var til å ta og føle på.

Foran fra venstre: Ask, Umar, Andreas, Christian, Joakim - Bak fra venstre: Håvard, Adrian, Ragnhild, Mats og trener Henrik.

I første kampen møtte vi den herlige gjengen fra Røa United og de røde tok en knepen seier med 1-3 som sluttresultat. Det var Andreas som scoret Allsportens første mål i turneringen.

I andre kamp møtte fotballgjengen veldig tøff motstand i Brane Tigers. Dette var et veldig sterkt lag med mange gode og voksne spillere. Tatt i betraktning at vi stiller med et ungt lag og at de fleste av våre var halvparten så høye som motstanderne var vi veldig stolte over at vi klarte å gjennomføre matchen og score 3 mål.

Tredje kamp var mot Mjøndalen. Dette ble en særdeles morsom kamp selv om motstanderne igjen var noe sterkere enn oss. Den fantastiske dommeren Per Erik og et forståelsesfullt Mjøndalen-lag sørget for at alle fikk være med i spillet og alle var fornøyde til tross for at vi her gikk på et ganske klart tap. På kampen var det også en kjempestor heiagjeng som bestod av både familier, venner, naboer og ikke minst KFUM05-spillere. Det var en veldig god stemning og ikke minst morsomt å se KFUM-guttene heie Nordstrand frem. Vi fikk imidlertid klar melding om at dette var et unntakstilfelle....

Etter 3 vanskelige kamper sto vi klar for sluttspill om bronseplassen i puljen på fredag. Vi skulle igjen kjempe mot Røa United og nå var laget vårt i skikkelig kampmodus. Vi skulle vinne bronseplassen! Det ble kjempet med nebb og klør og slikt spill gir resultater. Vi vant kampen 7-5 og sikret oss den gjeve bronseplassen. For en god laginnsats i vårt første år på Norway Cup. Vi gleder oss allerede til Norway Cup 2016!

Stolte spillere fra Nordstrand Allsport og Røa United etter finalekampen. Se også reportasje fra Kampen på VGTV:

Her er noen bilder fra turneringen:

Ragnhild og Mats med både pokal og trener Henrik!

Ask og Joakim klar til kamp!

Keeperhelt Umar og toppscorer Andreas

Håvard, Henrik og Christian etter premieutdelingen