Allsporten på Lions Julecup i Fredrikstad

Sist oppdatert 22.12.2015 kl.9.53

Lørdag 5. desember var Allsporten på tur til Fredrikstad og Lions julecup. Dette har blitt en tradisjon for mange og NIF stilte både håndball- og fotballag, noen var til og med deltakere i begge disipliner.

Allsporten på Lions Julecup i Fredrikstad
Trener Anders Färje med den flotte gjengen.

Som vanlig har denne gode gjengen gledet seg lenge til cupen. På de siste treningene har det stort sett gått i hvem vi møter, hvor mye vi skal vinne og hvor lenge det er til. Det er utrolig gøy å se et slik engasjement som virkelig understreker hvor fint det er at vi kan delta på disse arrangementene.

Begge lag fikk med seg pokal hjem denne gang! Fotballen på 2. plass og handballen på 3. plass.

Så over til kampene....

Håndball-laget
Vi spilte 4 kamper. Første kamp skulle vært mot GØIF men de hadde ikke kommet så vi vant på walkover, men Nygårdshaugen var sporty nok til å stille til treningskamp. Deretter hadde vi tre kamper mot Kolbotn 1, 2 og 3. Vi vant en av kampene og tapte to. Det var flott innsats og vi scoret mange fine mål. Vi gjør stadig fremskritt og vi gleder oss til seriekampene etter jul.
Kampen vi vant mot Kolbotn 1 var en veldig morsom kamp der lagene fulgte hverandre tett men noen kjappe mål på slutten av Håkon og Christian avgjorde kampen.

Fotball-laget
Nøyaktig kl. 12.00 var vi klare til første kamp mot Långared. Laget bestod av Håkon, Ask, Christian, Adrian, Roman, Ragnhild, Oskar, Umar og Nils Einar. Det ble en spenningens start med spill frem og tilbake før Christian og Adrian dro et utrolig veggspill frem til scoring for Nordstrand. Umar stod som en vegg i mål og sikret seier i første kamp!

I den neste kampen møtte vi Nygårdshaugen som var et veldig godt lag. Til tross for veldig sterk motstand klarte vi å holde uavgjort veldig lenge. Uheldigvis fikk vi et baklengs mot slutten og laget måtte innse at vi gikk på et tap. Tapsfølelsen varte heldigvis ikke lenger enn noen sekunder slik at det var en jublende gjeng som kunne takke sterke motstandere for kampen.

Nå stod mye på spill i den siste kampen hvor vi skulle møte Fredrikstad. Dette er også et veldig godt lag som vi måtte kjempe hardt for å ha mulighet til å slå. Etter en tidlig scoring bølget kampen mye frem og tilbake. Ivrige foreldre bet negler på sidelinjen og det så ut til at vi kom til å få et nytt tap. Mot slutten startet plutselig Håkon et kjempeløp fra egen banehalvdel og dribler seg gjennom hele Fredrikstadlaget for så å sette et knallhardt skudd rett i mål. Vi klarte uavgjort som alle var fornøyd med. For en kamp!

Mange slitne spillere var fornøyd med innsatsen og det var mange stolte foreldre også.

Middag med Håkon
Da vi var ferdig for dagen avsluttet vi med pizza på restaurant i Fredrikstad. Spillere, trenere og foresatte koste seg veldig.

allport-fredrikstad-julecup_4

allport-fredrikstad-julecup_6

allport-fredrikstad-julecup_3

allport-fredrikstad-julecup_7

allport-fredrikstad-julecup_5

Gratulerer med flott innsats!